onsdag 27 juli 2011

Dag 21 - Rödvin

Tänka sig att det har tagit 21 dagar innan det bloggas om rödvin!

















Jag köpte ett Italienskt rödtjut idag. Har druckit väldigt få italienska viner men har alltid tyckt att de är goda. Så idag fastnade jag framför den italienska flaggan på systemet. Tänker att eftersom Charlotta förmodligen just nu sitter och njuuuuter med ett glas på nån lummig piazza nånstans, att jag inte vill vara sämre här i Götet! Vinet jag valde, efter tips av ett vänligt och tålmodigt systemetbiträde (det fina med att handla mitt på dagen, en onsdag..) blev det mustiga Primitivo Di Manduria (nr 6256 på bolaget) Enligt experterna passar det bäst med grillat och det kan jag tänka mig med detta kryddiga och smakrika vin. Känner att jag låter som TV4 Bengt nu, men åhoj va det var göttigt. Själv åt jag en enkel men ack så god veggieköttbullepasta till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar