tisdag 19 juli 2011

Dag 13 - Sommarpocket del 2


Ok, Johanna lanserade sina sommarpockets. Här kommer mina. From the top. Jonas Karlssons Det andra målet, en kompis (Malin) läste den när vi var på Öland över midsommar. Hon räckte över den till mig en kväll och bad mig läsa första kapitlet...medan hon satt två cm från mitt ansikte och iakttog mig. - Kände du igen dig?! Hon tittade på mig förväntansfullt. Det gjorde jag lite och var tvungen att ta över den efter henne. Sen den här Jo Nesbo. Av någon anledning umgås jag med en drös människor som läst varenda bok, men aldrig talat så mycket om det. Nu är det så dags för mig att ta mig an hela grejjen. Tycker det osar hängmatta och bersåläsning över det. Myggor och Tigrar ska jag läsa för att Johanna gav den till mig för några månader sen. Den for med till Stockholm och till Öland och tillbaka till Göteborg. Nu far jag till Italien på torsdag och då tänkte jag att den kommer passa bra. Jag vet att jag borde läst den för flera år sen, men läsning ska ju inte ske bara för att, det ska ju vara gött också. Men ok, Middlesex, har också ganska många år på nacken, och har stått en evighet i min bokhylla. Jag har föreslagit den till otaliga bokcirkelträffar men den har alltid fallit på mållinjen. Nu är det dags, sommaren 2011 är då den kommer öppnas, läsas och sen antagligen prånglas på närmast person inom räckhåll. Slutligen, en ickepocket. Jag måste bryta lite från den givna konceptet. Mian Lodalens Tiger. Jag har aldrig läst något av Mian, men det är lite skitsamma, för jag tycker hon verkar grym. Jag känner att det inte spelar så stor roll om boken mot förmodan skulle suga, jag kommer fortsätta tråna efter henne ändå. Tiger kommer få bli min hemmaläsning nu under sommaren. Ska ligga på mitt nattduksbord och få en och annan kaffering på omslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar